Vzdělávací program

 

Vzdělávání se uskutečňuje po celý den pobytu dětí v Miniškolce Ptáčata – tj. při všech činnostech. Dopolední činnosti probíhají formou plánovaných tematických celků, které na sebe úzce navazují. Využíváme situačních momentů, respektujeme přání, potřeby a zájmy  dětí. Děti jsou vzdělávány hravými činnostmi, ve kterých se prolínají všechny vzdělávací okruhy. Rovněž se snažíme zajistit rovnováhu činností řízených, spontánních i relaxačních. 

 

Komplexní, výchovný a vzdělávací program Miniškolky zahrnuje tyto činnosti:

- individuálně se věnujeme Vašim dětem a podporujeme jejich osobní rozvoj

- rozvíjíme hudební a rytmické cítění, zpíváme, posloucháme hudbu, správně dýcháme, hrajeme na elementární hudební nástroje, tancujeme

- procvičujeme hrubou motoriku - lezeme, skáčeme, tancujeme, kopeme do míče, házíme, kutálíme….

- procvičujeme jemnou motoriku - vyrábíme, malujeme, modelujeme, mačkáme, trháme, lepíme, kreslíme a učíme se správně držet tužku…

- cvičíme pro správné držení těla

- poznáváme a učíme se barvy, tvary 

- trénujeme řeč, slovní zásobu a paměť - učíme se říkanky, básničky, písničky

- hravou formou rozvíjíme komunikační dovednost dětí za pomoci říkadel, básniček, obrázků a knížek

- trénujeme, jak se chovat mezi kamarády

- učíme se kouzelná slovíčka - děkuji, prosím,

- vedeme děti k osvojení praktických dovedností

- pečujeme o rozvoj řeči
 

Všechno co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské škole :


O všechno se rozděl.

Hraj fér.

Nikoho nebij.

Vracej věci tam, kde jsi je našel.

Uklízej po sobě.

Neber si nic, co ti nepatří.

Když někomu ublížíš, řekni promiň.

Před jídlem si umyj ruce.

Splachuj.

Teplé koláčky a studené mléko ti udělají dobře.

Žij vyrovnaně- trochu se uč a trochu přemýšlej a každý den trochu maluj a kresli a zpívej a tancuj a hraj si a pracuj.

Každý den odpoledne si zdřímni.

Když vyrazíš do světa, dávej pozor na auta, chytni se někoho za ruku a drž se s ostatními pohromadě.“


                                                                                                                                          Robert Fulghum

 


Děti vedem především k samostatnosti, osvojení si každodenních sociálních dovedností a návyků a zároveň je zdokonalujeme v praktických dovednostech- oblékání, obouvání,...

 

Naší prioritou je, aby u nás byly děti spokojené a šťastné, našly si kamarády a formou her a prožitkového učení získaly co nejvíce poznatků a vědomostí.